Wednesday, June 29, 2011

Misteri JaLaN Karak

sepa yg ada tgk muvie karak....keluaran KRU....
muvie 2 kan based on true story..

muvie karak
so aq try lh cari source mengenai misteri lebuhraya karak....
Lebuhraya karak ni kalo sepa tau laluan KL-Pahang..
so kalo mo pg Genting pn akan lalu sana juga...
nasiblah aq pegi Genting hr 2 lalu time siang2 and blk dr Genting before tengah malam..
kwn aq yg asal dr Bentong pn cerita mmg jln 2 keras skit...ada jak org mati accident...
mcm masa aq year 1 d KL..kira hujung tahun 2010...kwn aq cerita jln 2 ada accident yg teruk masa dia blk dr bentong ke kL...kalonda silap aq ada 1 keluarga mati masa 2..hohoho..seram woo jln 2..aq pn takut mo lalu...
tp kwn aq 2 berani juga naik scooter vs150 dia kalo blik Bentong mlm2...kalo aq..jgn hrp hahaha..

peta lebuhraya karak

Terowong di laluan lebuh Karak
lebuhraya karak

disini aq lampirkan kes yg terjadi yg aq jumpa masa aq surf internet td...
xtau lh betul kah x...

Kes 1:


Satu keluarga suami isteri dan seorang anak kecil dalam 2 tahun. Keluarga ini memang hendak menuju ke pantai timur cuma tak pasti kampungnya. Kereta tu mati semasa melalui highway karak yg dikatakan betul-betul bersebelahan dengan hutan lipur lintang. Si suami memeriksa keretanya setelah bahagian hadapan berasap. setelah diperiksa radiatornya kering kontang. pada mulanya sekeluarga itu duduk didlm kereta dgn harapan plus peronda akan dtg memberikan bantuan namun setelah sekian lama menunggu tiada kenderaan yg melalui jln itu. si suami mula merasa gelisah dan.....
Dia mengambil beberapa botol utk mencari air. Dia memesan agar isterinya duduk didlm kereta bersama2 anaknya. Si suami terus turun kebawah highway utk mencari air.
Tak lama setelah suaminya pergi isterinya terus menunggu sambil memeluk anaknya didlm kereta. tiba2 seperti ada sesuatu yg besar menghempap dibahagian belakang kereta tersebut. bergoyang2 dgn bunyi seperti binatang buas sedang mengerjakan sesuatu. si isteri terus memeluk anaknya sambil ketakutan. tak lama kemudian bunyi itu hilang dan plus peronda dtg.
Sambil memesan pada isteri n anaknya keluar dr kereta dan meminta agar mengikutinya ke pejabat PLUS. salah seorg aggota plus itu memberi peringatan agar tdk melihat ke bhg belakang kereta tersebut.
Oleh kerana terkejut n terlalu ingin mengetahui tentang suaminya terus dirampas torch light sambil menyuluh bhgn belakang kereta tersebut. isteri tersebut terus histeria setelah mendapati bdh suaminya hancur dirobek ganas.
Mengikut sumber cerita diatas diceritakan oleh isteri tersebut semasa soal siasat oleh pihak plus sebelum dikatakan menjd tidak siuman. Apakah benda yg menyerang suami tersebut???
Menurut cerita yg diceritakan pula oleh plus peronda.....ketika mereka menjlnkan rutin seperti biasa iaitu meronda mereka ternampak dr jauh sebuah kereta tersadai di tepi hway tersebut. namun apabila semakin dekat mereka nampak suatu lembaga menyerupai mawas yg besar sedang bertenggek dibahagian belakang kereta tersebut sambil mencarik2 sesuatu. ketika mereka semakin hampir mahluk tersebut menoleh kebelakang lalu terus melompat kearah hutan bersebelahan. ketika itulah mereka terus menuju ke bahagian dpn kereta tersebut utk memeriksa situasi.....

Apakah misteri karak ini???
Cerita tersebut dikatakan terus ditutup utk menjaga kepentingan tertentu.Lagipun kebanyakkan kawasan highway dibina merentasi hutan yg tdk diketahui ada yg ada di kawasan tersebut...entah la...hanya cerita..tiada bukti sahih..Namun yang pasti harus beringat apabila melalui highway karak dan sekitarnya terutama ketika senja dan malam...

Sumber:Google

2 comments:

virgo19 said...

abg ipar aku pun ada crita msa dorg lalu sna pemandu bus bgtau jan bising sgt...bla kna tnya knapa, sna mmg keras, if bising sgt nti ada makhluk berbulu dpn windshield...nta btul nta x...

Megzy Mezzy said...

yeaah sya udh tingu tu muvie...sy tingu smbil tutup muka gna tngan nie bha...hahaha...anywy punyaa sebijikk cerita yg ko cari tu dengan yg dalam movie tu...jgn2 dorank ambi dari sana kali tu cerita...

tp...1 ja la...hantu head banging dya cool~~ wakakaxD